Dirbtinio intelekto technologijos versle 2022 metais

Prasidėjus pandemijai verslas visame pasaulyje buvo susifokusavęs į išgyvenimą. Šiandien situacija keičiasi ir ateinantys metai diktuoja visai kitus prioritetus – bandymą grįžti į augimo kelią. Technologijų tyrimų bendrovės „Gartner“ neseniai išleistoje tyrimo, kurio metu buvo apklausti beveik 2400 bendrovių atstovai visame pasaulyje, ataskaitoje atskleidžiama, kad ateinančiais metais daugiausiai augs verslo investicijos į informacinių technologijų sprendimus, rašoma „Tilde IT“ pranešime žiniasklaidai. Jos augs 3,6 proc. daugiau nei buvo 2021 m. Tad kokios technologijų ir inovacijų tendencijos laukia verslo 2022 metais?

„Didžiausias dėmesys kitąmet ir ateityje versle bus skiriamas dirbtiniu intelektu paremtiems sprendimams. Būtent dirbtinis intelektas jau leidžia ir leis dar stipriau didinti verslo organizacijų veiklos efektyvumą, taupyti žmogiškuosius ir finansinius kaštus, gerinti vartotojų patirtį. To supratimas ir lemia augančias verslo įmonių investicijas į IT struktūras ir sprendimus – nemaža investicija šiandien leis ateityje lygiavertiškai konkuruoti besikeičiančiose rinkose, o tie, kurie laiku neįšoks į dirbtinio intelekto pagrindu veikiančių technologijų traukinį, paprasčiausiai ateityje praloš konkurencines kovas, mat negalės prilygti technologiškai pažengusių įmonių veiklos rodikliams“, – situaciją komentuoja Renata Špukienė, kalbos technologijas kuriančios bendrovės „Tilde IT“ vadovė.

Investicijos į pokalbių robotus viršys visus buvusius lūkesčius

Tarptautinės duomenų korporacijos (angl. International Data Corporation – IDC) tyrimo apie pokalbių dirbtinį intelektą duomenimis, investicijos pažinimo ir dirbtinio intelekto sistemoms 2022 m. sieks 77,6 milijardus JAV dolerių. Tai yra triskart daugiau nei 2022-iesiems buvo prognozuojama 2018 m., kai buvo manoma, kad tokios investicijos kitąmet sieks tik 24 milijardus.

„Pasaulinės investicijų į pokalbių dirbtinio intelekto technologijas prognozės tik patvirtina faktą, kad pandemija pagreitino pokalbių asistentų (angliškai – chatbots) įsišaknijimą versle. Reali situacija, kai žmonės negalėjo fiziškai lankytis parduotuvėse ir aptarnavimo centruose, paskatino įmones visame pasaulyje pradėti naudoti pokalbių robotus ir taip užtikrinti gerą vartotojų patirtį bei klientų aptarnavimą. IDC tyrimui antrina ir „Statista“ duomenys, kuriuose atskleidžiamas pokalbių robotų rinkos dydis: prognozuojama, kad 2025 m. tarptautinė pokalbių robotų rinka peršoks 1,25 milijardo vertės ribą. Tai yra dramatiškas augimas, mat dar 2016 m. šios rinkos vertė siekė vos 190 milijonų JAV dolerių. Tad visi duomenys sako, kad pokalbių robotų naudojimas ir toliau stipriai augs, o matant jų proveržį versle pandemijos metais, kitąmet galime tikėtis didelių šuolių verslo sektoriuje“, – komentuoja R. Špukienė.

Generatyvinio arba padedančio susikurti dirbtinio intelekto naudojimo augimas

„Gartner“ tyrimo išvadose pažymima, kad pastaraisiais metais padidėjo susidomėjimas ir investicijos į vadinamąjį generatyvųjį arba kitaip – padedantį susikurti – dirbtinį intelektą. Šios rūšies dirbtinis intelektas remiasi algoritmais, leidžiančiais naudoti esamą turinį, pavyzdžiui, garsą, vaizdą ar tekstą, kuriant naują turinį. „Gartner“ prognozuoja, kad per ateinančius trejus su puse metų generatyvinio dirbtinio intelekto sukurtas turinys sudarys apie 10 proc. viso sukuriamo turinio, kai šiuo metu šis skaičius siekia mažiau nei 1 proc. Kaip jis bus realizuojamas versle?

„Pavyzdžiui, toks dirbtinis intelektas bus naudojamas kaip pagalba kuriant programinę įrangą, ieškant kandidatų trūkstamoms talentų pozicijoms užpildyti ir panašiai. Galimybės pasitelkti tokio tipo dirbtinio intelekto technologijas yra neribotos, o ateitis, prognozuojama, yra šių robotų rankose. Verslai, kurie tai supras šiandien, ateityje, tikėtina, pranoks savo konkurentus, kurie su technologijomis koja kojon nežengs“, – sako R. Špukienė.





Komentarai

Populiarūs įrašai